19 Kasım 2014 Çarşamba

O empatidir

                         Bugünlerde kulağıma çalınan bir cümle var: Aptallık yapma! Ünlemiyle söylüyorum çünkü kimden duysam, bunu çemkirircesine söylüyor. Kendinden bir şeyler buluyor da mı söylüyor bilmiyorum. O kadar çok duyunca durup bende bir düşündüm bu ifadeyi. Aptallık yapma... Sahi ne demek ki bu aptallık? İnsanlar niye aptallık yapar ki? Dile düştüğüne göre de bile isteye yapılan bir şey demek bu aptallık dediğiniz şey. Aptallık yapma, aptallık yapma, aptallık yapma. Tekrarladıkça anlam kazanıyor sanki. Aptallık yapma! Her fısıldayışımda başka bir sahne gözümün önüne geliyor. Acep bu mu ki o dedikleri şey? Yoksa şu mu? Her seferinde bir yerlerden birileri hortluyor. O birileriyle yaşanılanlar akla düşüyor. Kendimi sorguladığım anlar önümde duruyor. O mu bu mu şu mu? Hadii aptallık yapma! Ne doldurabilir bu kelimenin içini, ne ola ki bu aptallık dediğiniz kelimenin içi? Soru bombardımanı ardından kuytuda kalmış her yeri deşiyorum. Yüklediğim manaların bir ayağı havada kalıyor sanki. Hah tam olarak bu, diye karşılayabileceğim bir kavram yok. Aptallık yapma, aptallık yapma, aptallık yapma... Son bir kez odaklanıyorum. Bir karara varıyorum sonunda: Akıllı insan aptallık yapmaz o empatidir . 
                       Peki gerçekten yaptığın aptallıksa ve sen bunun farkında değilsen? Haydiii bakalım gelin bunu birlikte cevaplayalım. Seninde aklına onlarca şey geldi biliyorum. En yakınından başlayarak sınırları genişlettin. Her seferinde birilerini daha dahil ettin. Olayları sıraladın arka arkaya. "Ben şurda şöyle yapmıştım ama sebebi buydu yani yoksa niye öyle yapayım. Yapmasa mıydım ki? Ama yapmasaydım da şöyle zannederdi. Zannetmez miydi yoksa? Hımm geçen gün de şunu yazdım ben. Ama öyle demek istedi eminim. Bunun haberi yoktu ama ben anladım tavrından illaki öyle olacaktı yani....." BİR DUR! Bir sakin ol önce. Cümleleri çünkülere bağlayıp durma. Kendini yargıladın hemence ve tutmasam infazını yapacaksın. Akıllı insan empati yapar dedik bu süratte ne akıl kalır ne fikir. O yüzden bir dur!
                        Önce bir anlaşalım insanlar çeşit çeşit ve sen herkese yetişemezsin. Birinde denediğin öbüründe tepebilir. Ve unutma herkesi, her zaman memnun edemezsin. Önce şu toleransı ver sonra çık bu yola. Aptallık yapmış olabilirsin. Kim yapmadı ki. Ama hayatının çoğunu birilerinin gönlünü hoş etmek için harcıyorsan at o eki de, çünkü sen aptalın tekisin. Bu bir kenarda dursun asıl konumuza dönelim biz. Empati yapabiliyorsan çok özelsin. Aklına gelen onlarca şeye gülümseyerek bak şimdi. Niye nasıl diye sorgulama çünkü yaşananların hepsi geçti gitti. Her biri birer tecrübe olsun dursun önünde. Aptallık yaptığın anların sebebini kendine söyle, başkasına değil. Kimseyi dahil etme kendine. Bir de minik bir tavsiye. Paniklediğinde "keep calm and o telefonu elinden bırak" Çünkü ne geliyorsa başınıza o telefonlara akıl vasfını verdiğinizden beri geliyor. Unutma, sen insansın ve evrendeki en muazzam şey senin bünyende. Bir farkına var, biraz hakkını ver şu yaşamanın. Aptallık yapmayın demek de olmaz şimdi biliyorum ama biz nasılsa anlaşırız sizle, ona güveniyorum. Hem şu an bile sizden farklı bir şey yapmıyorum, oturup empatiyle aptallıklarımı ayıklıyorum. Hadi sizde bir çay kapıp gelin yamacıma. Bekliyorum.
                        
                    


                        
                            

                     
                         
                        
                        
                       


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder